Leverings- en betalingsvoorwaarden van PAGO Trading te Apeldoorn Geldend vanaf 1 oktober 1996
1 Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Onderneming:
Pago Trading of daaronder vallende dochterondernemingen die verwijzen naar deze voorwaarden.
1.2 Cliënt:
Degene die met de onderneming een overeenkomst sluit c.q. heeft gesloten.
1.3 Offerte:
Prijsopgaaf verstrekt door de onderneming op verzoek van de cliënt.
1.4 Opdracht:
Schriftelijk of telefonisch verzoek van een cliënt aan de onderneming voor het leveren van goederen of diensten aan de cliënt.
1.5 Geschil:
Verschil van mening ten aanzien van de geleverde goederen of diensten of de verdere afhandeling daarvan.
1.6 Overmacht:
Omstandigheden die nakoming van de verbintenis door de onderneming verhinderen en die niet zijn toe te rekenen aan de onderneming.
2 Gebondenheid aan de leverings- en betalingsvoorwaarden
2.1
Zowel schriftelijk als mondeling ontvangen opdrachten worden beschouwd als bindend.
2.2
Op alle aan de onderneming verstrekte opdrachten en overeenkomsten zijn deze leverings- en betalingsvoorwaarden van toepassing. Bij verstrekking van de opdracht wordt de cliënt geacht de leverings- en betalingsvoorwaarden te kennen en daarmee akkoord te gaan.
2.3
Indien de afnemer van de goederen of diensten van de onderneming inkoopvoorwaarden hanteert zijn deze –voor zover deze afwijken van de onderhavige condities – niet bindend voor de onderneming. Afwijkende voorwaarden gelden slechts indien de onderneming deze schriftelijk heeft aanvaard en dan nog slechts voor de overeenkomst waarbij deze voorwaarden zijn aanvaard.
3 Offertes en totstandkoming van opdrachten
3.1
Alle door de onderneming opgestelde offertes zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel uitdrukkelijk schriftelijk is vermeld. De geldigheid van een offerte is 30 dagen tenzij uitdrukkelijk anders staat aangegeven. Bij samengestelde prijsopgaven bestaat geen verplichting tot levering van een gedeelte van in de offerte begrepen goederen of diensten tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs.
3.2
De opdracht komt tot stand op het moment dat deze door de onderneming is ontvangen en geaccepteerd. Bij niet-acceptatie van een opdracht wordt de cliënt hiervan schriftelijk in kennis gesteld.
4 Verkoopprijs
4.1
Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting
4.2
De onderneming behoudt zich het recht voor tussentijdse prijswijzigingen door te voeren met in achtneming van een redelijke informatietermijn naar de cliënt. De cliënt van de onderneming wordt op de hoogte gebracht van prijswijzigingen middels een geactualiseerde prijslijst of een aanvulling op een voorgaande prijslijst. Voorgaande prijslijsten vervallen daarbij.
5 Levering
5.1
Levering van de bij de onderneming bestelde goederen geschiedt in het algemeen zo spoedig mogelijk na bestelling, behoudens situaties van overmacht.
5.2
Tenzij anders overeengekomen geeft overschrijding van de door de onderneming opgegeven leveringstermijnen de cliënt niet het recht ontbinding van de koopovereenkomst te vorderen.
5.3
De onderneming levert ‘Franco thuis’ bij opdrachten van tenminste 3 paar. Bij kleinere opdrachten brengt de onderneming kosten per opdracht in rekening. Dit als bijdrage in de verzend- en administratiekosten.
5.4
De onderneming houdt zich het recht voor opdrachten samen te voegen tot een levering en bestellingen in deelleveringen uit te leveren. De extra verzendkosten die hieruit voortkomen zijn voor rekening van de onderneming. Per levering van een opdracht of een gedeelte van een opdracht wordt er door de onderneming een factuur aan de cliënt gezonden.
6 Eigendom
6.1
Het eigendom van de door de onderneming geleverde goederen gaat over naar de cliënt op het moment van volledige betaling.
6.2
Zichtzendingen dienen binnen 14 dagen, voldoende gefrankeerd en ongebruikt te worden geretourneerd aan de onderneming. In gebruik name van zichtzendingen houdt automatisch voor de cliënt de verplichting in tot betaling van de geleverde goederen.
7 Betaling
7.1
Betaling van alle facturen dient binnen 30 dagen na factuurdatum te geschieden. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de cliënt een rente verschuldigd vanaf de uiterste betaaldag tot aan de week van betaling van 0,25% per week.
7.2
Nog uit te leveren deelleveringen geven de cliënt niet het recht de betaling van reeds uitgevoerde deelleveringen op te schorten.
7.3
De onderneming behoud zich het recht voor in gevallen van levering aan particulieren te leveren tegen vooruitbetaling.
8 Kwaliteit, garantie en aansprakelijkheid
8.1
Bij gebreken aan door de onderneming geleverde goederen gelden de garantiebepalingen overeenkomstig de garantiebepalingen van de fabrikant. De onderneming is alleen aansprakelijk voor zover de garantie is te verhalen op de fabrikant.
8.2
De onderneming behoud zich het recht voor bij vergoeding van garantiegevallen een reeds genoten gebruiksperiode te verrekenen
8.3
Retourzendingen van goederen alleen na voorafgaand overleg, toestemming van de onderneming en onder voldoende frankering.
8.4
Eventuele reclames dienen binnen 5 dagen na ontvangst van de goederen en indien zij betrekking hebben op de factuur binnen 10 dagen na de betreffende factuurdatum, aan de onderneming worden gemeld onder vermelding van de aard van de klacht en het factuurnummer.
9 Geschillen
9.1
Een geschil wordt geacht aanwezig te zijn, zodra één van de partijen dit aangeeft.
9.2
Alle geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst of uit nadere overeenkomsten ter uitvoering hiervan, zullen aanhangig gemaakt worden bij de bevoegde rechter van het arrondissement te ’s-Gravenhage.